Head of Brand

I en bransch där det händer väldigt mycket, väldigt fort behöver vi alltid ambitiösa, drivna och engagerade medarbetare som vill hänga med på resan mot att leverera världens bästa spelupplevelse. 

På ATG är våra medarbetare otroligt viktiga – de är till och med vår allra viktigaste tillgång. Vår ambition är att vara en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare och vi arbetar aktivt med mångfald, jämställdhet och lika möjligheter. Här satsar vi på friska och nöjda medarbetare genom att bland annat erbjuda en företagstränare som arbetar heltid med vår hälsa och vårt välmående. Vi har dessutom flexibel arbetsplats och molnbaserade arbetsverktyg som möjliggör för bättre samarbeten mellan avdelningar. 

Vi söker en Head of Brand  

Vill du vara ägare av ATGs varumärken – se hit!  

Tycker du att varumärkesbyggande är det roligaste man kan jobba med, och dessutom vill bidra med att sprida vår vision, En spännande spelupplevelse på ett schysst och smidigt sätt, än mer Då är du rätt person för denna tjänst!  

Som Head of Brand blir du en av fyra i det nya Brand-teamet och du kommer att ansvara för att utveckla, hantera samt säkerställa aktivering av varumärkesstrategin så att ATG stärker den önskade positionen internt och externt.   

Arbetsuppgifter: 
Du definierar och äger den övergripande varumärkesstrategin och plattformen. I ditt ansvar ligger att säkra att varumärket implementeras på rätt sätt inom alla delar av ATGs kommersiella affär, inkl. marknadsföring, kampanjer, kommunikation, upplevelsen i kanaler, etc. Du säkerställer även att varumärket implementeras och efterlevs på rätt sätt inom vårt CSR-arbete, rekryteringsarbete, etc. Du ansvarar även för ATGs visuella identitet och för arbetet med Net Promoter Score. Du har personalansvar och du rapporterar till Chief Commercial Officer. 

Vem är du 
Vi söker dig med några års erfarenhet av varumärkesfrågor. Förmodligen har du arbetat i en konsultroll som strategisk Planner eller Varumärkesstrateg, men strävar nu efter en möjlighet att utvecklas vidare i din roll och ta långsiktigt ansvar för en varumärkesutvecklingen 
Du är utbildad inom ekonomi, marknadsföring eller liknande och har du erfarenhet av strategiskt varumärkesarbete i en bransch i stark förändring så är det meriterande. 
 
Du har en hög analytisk förmåga och är detaljfokuserad. Du besitter starka ledaregenskaper och erfarenhet av att leda ett team. Det är viktigt att du är duktig på att kommunicera både muntligt och skriftligt.  

Övrigt 
Tjänsten är tillsvidare och på heltid, placerad på vårt kontor vid Solvalla. Om du har frågor är du välkommen att kontakta Annika Englund, Talent Acquisition PartnerATG annika.englund@atg.se  

Observera att urval sker löpande så skicka gärna in din ansökan redan idag! 

Om ATG 
I över 45 år har ATG verkat i hästsportens tjänst, där hela vårt överskott gått tillbaka till våra ägare, den svenska trav- och galoppsporten – det tänker vi fortsätta med. På den nya spelmarknaden ska ATG fortsatt vara hästnäringens motor och verka för en spelbransch som mår bättre imorgon än idag. Spelansvaret är, och förblir, vår absolut viktigaste hållbarhetsfråga. Vårt kundlöfte är att erbjuda våra kunder spännande spelupplevelser på ett schysst och smidigt sätt. I dag är vi närmare 350 personer som arbetar på ATG och vi behöver bli fler. Förutom en inspirerande och engagerande arbetsmiljö erbjuder vi en heltidsanställd företagstränare, eget modernt gym med möjlighet att träna under arbetsdagen, och flexibla arbetstider. 

 

Tillbaka Ansök