IT support tekniker till ATG

ATG växer, och vi behöver bli fler!
I en bransch där det händer väldigt mycket, väldigt fort behöver vi alltid ambitiösa, drivna och engagerade medarbetare som vill hänga med på resan mot att leverera världens bästa spelupplevelse.

På ATG är våra medarbetare otroligt viktiga – de är till och med vår allra viktigaste tillgång. Vår ambition är att vara en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare och vi arbetar aktivt med mångfald, jämställdhet och lika möjligheter. Här satsar vi på friska och nöjda medarbetare genom att bland annat erbjuda en företagstränare som arbetar heltid med vår hälsa och vårt välmående. Vi har dessutom flexibel arbetsplats och molnbaserade arbetsverktyg som möjliggör för bättre samarbeten mellan avdelningar.

Nu söker vi två IT support tekniker! Vill ni tillsammans med oss bygga en attraktiv serviceenhet för våra interna användare?

Om rollen
Vi letar efter dig som brinner för IT och teknik och vill vara vårt positiva ansikte utåt. Vi erbjuder dig en spännande tjänst där du kommer att arbeta med hela organisationen. Din vardag kommer vara varierande och dina arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av att genomföra installationer, felsökningar av datorer, flytt av switchar, hjälpa användare via telefon, e-mail, ärende- och ticket hanteringssystem (POB) och även besök till vår reception. I rollen kommer du även ha möjlighet att vidareutvecklas och komma med egna initiativ kring förbättringsförslag rörande exempelvis arbetssätt och de system vi använder idag.

Teamet består idag av fem personer, inkl. Team Leader som du kommer arbeta tätt tillsammans med, samt din chef Sofia Westerberg som du rapporterar direkt till.

Vem är du?
I denna tjänst väger personlighet och arbetslivserfarenhet tyngre än utbildning. Vi letar efter dig som är en lagspelare och som kan arbeta självständigt och ta ditt ansvar i teamet. Vidare har du en förmåga att förklara på ett pedagogiskt sätt och kan snabbt sätta dig in i kundens problem och lösa situationen som uppstått.

Att arbeta som IT-Support Tekniker hos oss kommer innebära kontakt med många olika kunder (ATG medarbetare) där du måste ha tålamod och alltid tänka på att ge kunden den bästa servicen. Du bör också vara flexibel, gilla utmaningar, vara problemlösningsorienterad och tycka det är kul att förbättra och effektivisera processer.

För att lyckas i rollen:
Tror vi att du har arbetat som IT-Support tekniker tidigare eller arbetat i en onsite, helpdesk och är van vid att jobba nära kunden. Du har stor teknisk förståelse och har arbetat med Mac OS, Windows 10, Office 365, AD, nätverk

Låter detta intressant? Tveka inte att höra av dig vid vidare frågor och vänta inte med att söka tjänsten!

Historien om ATG
I över 45 år har ATG verkat i hästsportens tjänst, där hela vårt överskott gått tillbaka till våra ägare, den svenska trav- och galoppsporten – det tänker vi fortsätta med. På den nya spelmarknaden ska ATG fortsatt vara hästnäringens motor och verka för en spelbransch som mår bättre imorgon än idag. Spelansvaret är, och förblir, vår absolut viktigaste hållbarhetsfråga. Vårt kundlöfte är att erbjuda våra kunder spännande spelupplevelser på ett schysst och smidigt sätt. I dag är vi närmare 400 personer som arbetar på ATG och vi behöver bli fler. Förutom en inspirerande och engagerande arbetsmiljö erbjuder vi en heltidsanställd företagstränare, eget modernt gym med möjlighet att träna under arbetsdagen, och flexibla arbetstider.

Vi vill skapa världens bästa spelupplevelse – häng med!

Kontakta oss!
Tjänsten är en tillsvidaretjänst på heltid. Vi kommer att ta emot ansökningar löpande så vänta inte med din ansökan då den kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Om du har frågor är du välkommen att kontakta Sofia Westerberg, rekryterande chef, sofia.westerberg@atg.se eller Helga Svensson, Talent Acquisition Partner, helga.svensson@atg.se

Vi tar inte emot ansökningar via e-mail, utan alla ansökningar ska gå via vår rekryteringsportal.
Välkommen med din ansökan!

Tillbaka Ansök