Nu rekryterar vi en Product Owner marketing communication (MarTech och spelansvar)

ATG växer, och vi behöver bli fler!

I en bransch där det händer väldigt mycket, väldigt fort behöver vi alltid ambitiösa, drivna och engagerade medarbetare som vill hänga med på resan mot att leverera världens bästa spelupplevelse.

För ATG är medarbetarna vår allra viktigaste tillgång. Vår ambition är att vara en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare och vi arbetar aktivt med mångfald, jämställdhet och lika möjligheter. Förutom en inspirerande och engagerande arbetsmiljö erbjuder vi en heltidsanställd företagstränare, eget modernt gym med möjlighet att träna under arbetsdagen. Vi har flexibel arbetsplats och molnbaserade arbetsverktyg som möjliggör bättre samarbeten mellan avdelningar.
Nu rekryterar vi Product Owner marketing communication (MarTech och spelansvar)
 
Om rollen
I rollen som Product Owner (PO) kommer du att vara ansvarig för det övergripande utvecklingsarbetet inom respektive område med avseende på utveckling och förvaltning. Du kommer ansvara för att flagga när du ser att vi har ett behov av en större investering samt fungera som en brygga mellan affären och IT. Ditt fokus kommer att ligga på projektledning av utvecklingsinitiativ för MarTech och Spelansvar samt leda utvecklingsteam inom respektive område.

Vidare kommer dina arbetsuppgifter exempelvis bestå av:

• Framtagande av tekniskt underlag inför strategiskt beslutsarbete.
• Ansvara för att hålla ihop arbetet kring funktionalitet i systemen inom MarTech och Spelansvar.
• Framtagande av teknisk roadmap för MarTech och Spelansvar
• Hålla i projektledning av större utvecklingsinitiativ.
• Ansvara för att hålla backlog-aktivitetslistan uppdaterad och prioriterad.
• Ta fram business case för utvecklingsaktiviteter.
• Hålla i leveransprecision – ansvar för uppföljning av funktion och budget och tillägg.
 
I rollen kommer du även att arbeta proaktivt med stakeholders inom Marketing, Spelansvar samt med ägarna av spelprodukterna. Arbetet sker i tätt samarbete med IT, SCRUM team, olika förvaltningsgrupper och våra externa leverantörer. Utöver det krävs det en kontinuerlig dialog med övriga Product Owners gällande samordning och verktygsöverskridande funktionalitet.

Teamet du kommer tillhöra består idag av nio personer, där du direkt kommer rapportera till Manager MarTech.

Vem är du?
Vi letar efter dig som tidigare har erfarenhet av en liknande roll inom produktägarskap och som har arbetat inom exempelvis förvaltning- och eller utvecklingsprojekt. Du har en god förståelse för affären kombinerat med en hög teknisk kompetens. Vi ser också att du tidigare har erfarenhet av budgetarbete, prognoser och uppföljningar. 

Som person är du detaljorienterad, noggrann och vet hur du håller ihop dina arbetsuppgifter och vet hur du ska prioritera. Vi ser också att det är viktigt att du är stark i din stark i din kommunikation och har ett intresse och en förmåga att snabbt sätta dig in i produkterna och vår affär på djupet.

Historien om ATG
I över 45 år har ATG verkat i hästsportens tjänst, där hela vårt överskott gått tillbaka till våra ägare, den svenska trav- och galoppsporten – det tänker vi fortsätta med. På den nya spelmarknaden ska ATG fortsatt vara hästnäringens motor och verka för en spelbransch som mår bättre imorgon än idag. Spelansvaret är, och förblir, vår absolut viktigaste hållbarhetsfråga. Vårt kundlöfte är att erbjuda våra kunder spännande spelupplevelser på ett schysst och smidigt sätt. I dag är vi närmare 400 personer som arbetar på ATG och vi behöver bli fler – häng med!   
 
Kontakta oss!
Tjänsten är en tillsvidaretjänst på heltid. Vi kommer att ta emot ansökningar löpande så vänta inte med din ansökan då den kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.  
Om du har frågor är du välkommen att kontakta Jessica Ödin, Manager MarTech på jessica.odin@atg.se eller Sandra Ahlenius, Talent Acquisition Partner, sandra.ahlenius@atg.se.  

Vi tar inte emot ansökningar via e-mail, utan alla ansökningar ska gå via vår rekryteringsportal.   
 
Tillbaka Ansök